20 Februari 2012

Seruan Kebangkitan Khilafah di Amerika Syarikat agar Derita Umat Islam di Syria Diselesaikan Segera

Chicago, 19 Februari 2012 - Umat Islam dari seluruh kawasan Chicago di negara utama kapitalis Amerika Syarikat telah menghadiri satu seruan pada hari Sabtu, 24 Disember 2011 yang lalu untuk menyokong perjuangan rakyat Syria terhadap rejim kejam yang menindas iaitu rejim Bashar Al-Assad.

Selama lebih lima dekad, keluarga Al-Assad telah menjalankan salah satu kerajaan yang paling kejam dan melakukan penindasan kepada rakyat Syria.

Pada masa yang sama, Syria juga telah digunakan sebagai kuasa talibarut oleh kuasa-kuasa Barat untuk mengekalkan kepentingan mereka di rantau tersebut dengan menjalankan operasi terancang di Lubnan dan Iraq untuk melindungi Israel.

Perhambaan kepada tuan-tuan mereka iaitu Amerika, Russia dan China, rejim Al-Assad telah menjalankan salah satu daripada pemerintahan diktator yang paling kejam, menjalankan pembunuhan beramai-ramai termasuk pembunuhan beramai-ramai Hama, membunuh lebih daripada 40,000 orang dan pembunuhan beramai-ramai terhadap penunjuk perasaan pada tahun ini.

Umat ​​Islam di Syria telah menuntut penyingkiran rejim yang menindas ini dan ingin mengembalikan keadilan Islam melalui tertegaknya kembali Negara Islam Global / Daulah Khilafah Islamiyah walaupun setelah beribu-ribu insan yang telah dibunuh dengan kejam.

Dengan menggunakan slogan-slogan dan memegang papan tanda, peserta perhimpunan aman di Chicago menyokong saudara-saudara mereka di Syria dan menyeru seruan yang sama untuk penyingkiran rejim Al-Assad, penyingkiran ejen Barat dan penubuhan semula Khilafah. [ hizb-america.org / arrayah.info / taman-langit7.co.cc ]

Sumber : http://hizb-america.org/activism/local/2270-photos-a-video-protest-support-the-people-of-syria

Video

0 komentar:

Posting Komentar

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites